Pożyczka na wdrażanie TIK
Mikro, Małe i Średnie przedsiębiorstwo posiadające siedzibę lub oddział na terenie województwa opolskiego.
Inwestycje w zakresie wdrażania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), takie jak:
- realizacja rozwiązań cyfrowych o mniej specjalistycznym charakterze (np. oprogramowanie biurowe, księgowe, systemy operacyjne),
- wdrożenie specjalistycznych rozwiązań cyfrowych, których następstwem będą: zmiana modeli biznesowych, zmiana w procesach produkcyjnych lub organizacyjnych firmy,
- zakup sprzętu komputerowego jako element uzupełniający.
5 lat- w przypadku wdrożenia specjalistycznych rozwiązań cyfrowych
3 lata – w przypadku realizacji prostych rozwiązań cyfrowych,
Maksymalny okres karencji to 6 miesięcy.
Maksymalna kwota pożyczki: 1.000.000,00 zł.
Finansowanie inwestycji do 100% brutto.
Oprocentowanie 2% (w przypadku udzielenia pomocy de minimis)
Najczęściej stosowane zabezpieczenia
Weksel własny in blanco oraz dodatkowo co najmniej jedno z poniższych form zabezpieczenia:
- Poręczenie wekslowe osób fizycznych lub prawnych.
- Zastaw rejestrowy dotyczący środków trwałych wraz z cesją praw z polisy ubezpieczeniowej.
- Hipoteka na nieruchomości wraz z cesją praw z polisy ubezpieczeniowej.
- Inne prawnie dopuszczalne.
Inne warunki
- Prowizje i inne opłaty nie są pobierane za udzielenie i obsługę pożyczki.
- Maksymalny termin na wypłatę całkowitej kwoty pożyczki wynosi 90 dni od dnia zawarcia Umowy pożyczki.
- Wypłata Pożyczki następuje w transzach albo w formie płatności na rachunki kontrahentów, na podstawie dyspozycji i faktur złożonych przez Pożyczkobiorcę. W uzasadnionym przypadku wypłata może mieć formę jednostkowej płatności na rachunek Pożyczkobiorcy.
- Wydatkowanie środków pożyczki musi zostać należycie udokumentowane w terminie do 90 dni od dnia wypłaty pełnej kwoty pożyczki.
- Dokumentami potwierdzającymi wydatkowanie środków zgodnie z celem, na jaki zostały przyznane jest faktura lub dokument równoważny wystawiony nie wcześniej niż w dniu złożenia wniosku o udzielenie Pożyczki, wraz z dowodem zapłaty.
- Pozostałe warunki są określone w Regulaminie oraz w Karcie produktu.
Punkty obsługi klienta
Fundacja Rozwoju Śląska (Lider Konsorcjum)
ul. Wrocławska 133
45-837 Opole
Osoby do kontaktu:
Wioletta Gudowska-Zacharowska telefon: +48 77 454 26 21 e-mail: wioletta.zacharowska@frs-cb.pl
Joanna Juszczyk telefon: +48 77 423 29 18 e-mail: joanna.juszczyk@frs-cb.pl
Małgorzata Krawczyk telefon: +48 77 423 29 16 e-mail: malgorzata.krawczyk@frs-cb.pl
Opolskie Regionalny Fundusz Rozwoju Sp. z o.o. (Uczestnik Konsorcjum)
ul. Ks. Hugona Kołłątaja 11/11
45-064 Opole
Osoby do kontaktu:
Maja Kwiatkowska: telefon: 509128389, e-mail: mkwiatkowska@orfr.opole
Marzena Wójcik: telefon: 783810900, e-mail: mwojcik@orfr.opole.pl
Pliki do pobrania
Załączniki do wniosku
- Spis załączników do wniosku
- Oświadczenie majątkowe
- Oświadczenie majątkowe - załącznik rolniczy
- Instrukcja wypełniania upoważnień BIG
- Upoważnienie BIG Przedsiębiorca
- Upoważnienie BIG Konsument
- Informacja RODO
- Karta podatkowa - w zakładkach zał. C i F
- Książka przychodów i rozchodów - w zakładkach zał. C i E
- Pełna księgowość - w zakładkach zał. B i C
- Ryczałt ewidencjonowany - w zakładkach zał. C i F
- Oświadczenie o MSP