Pożyczka Powodziowa z umorzeniem
Tylko kompletne wnioski o pożyczkę złożone do 19 grudnia, zostaną wypłacone do końca roku 2024.
Przedsiębiorcy posiadający siedzibę lub oddział na terenie województwa opolskiego, którzy w czasie wystąpienia powodzi:
- wykonywali, lub mieli zawieszoną działalność gospodarczą na obszarze gminy lub miejscowości wskazanych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 września 2024r. Poz. 1365, z późn. zm.
- zatrudniali nie więcej niż 50 pracowników.
Usuwanie szkód w rzeczowych aktywach trwałych lub obrotowych powstałych w wyniku powodzi.
Podlegająca spłacie kwota 25% kwoty udzielonej nieubezpieczonemu przedsiębiorcy pożyczki:
- nie jest oprocentowana,
- podlega 9-cio miesięcznej karencji,
- maksymalny okres spłaty: 36 miesięcy.
Maksymalna kwota to 200.000,00 zł.
Wysokość pożyczki jest ustalana na podstawie oszacowania szkód poniesionych przez przedsiębiorcę.
Pożyczka wykorzystana zgodnie z ustawą podlega umorzeniu:
- w całości, w przypadku przedsiębiorcy, który przed wystąpieniem powodzi zawarł umowę ubezpieczenia przedsiębiorstwa od następstw klęsk żywiołowych,
- w wysokości 75% udzielonej pożyczki, w przypadku przedsiębiorcy nieubezpieczonego.
Informujemy, że dostarczenie wraz z wnioskiem wyceny rzeczoznawcy, biegłego lub ubezpieczyciela znacznie skraca czas oczekiwania na decyzję.
Koszty wykonania wyceny mogą zostać rozliczone jako koszty kwalifikowane w pożyczce.
Pożycza jest udzielana na wniosek poszkodowanego przez powódź przedsiębiorcy złożony w terminie 6 miesięcy od dnia wystąpienia szkody powstałej w wyniku powodzi.
Do wniosku o udzielenie pożyczki przedsiębiorca dołącza:
- zaświadczenie wydane przez wójta gminy, burmistrza lub prezydenta miasta*, właściwego dla miejsca faktycznego wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, potwierdzające, że w okresie wskazanym w zaświadczeniu przedsiębiorca poniósł szkodę w wyniku powodzi,
- kopię umowy ubezpieczenia, jeżeli wnioskodawca zawarł taką umowę przed wystąpieniem powodzi,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
- umowa najmu lub inny dokument dotyczący prawa do nieruchomości,
- inne dokumenty, jeżeli wymóg ich dołączenia wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
OSOBY DO KONTAKTU:
Joanna Juszczyk tel: +48 77 423 29 18, e-mail: joanna.juszczyk@frs-cb.pl
Wioletta Gudowska- Zacharowska tel: +48 77 454 26 21, e-mail: wioletta.zacharowska@frs-cb.pl
Grażyna Wąsik tel: +48 77 423 28 97, e-mail: grazyna.wasik@frs-cb.pl
Pliki do pobrania
Regulamin
Program realizowany przez Ministra Rozwoju i Technologii ze środków budżetowych.