Pożyczka Powodziowa z umorzeniem - Fundacja Rozwoju Śląska
Zamów rozmowę
Strona główna / Pożyczki preferencyjne / Pożyczka Powodziowa z umorzeniem

Pożyczka Powodziowa z umorzeniem

Zgodnie z aktualnym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 września 2024r Poz. 1371, z późń. zm. przedsiębiorcy poszkodowani w wyniku powodzi mogli składać wnioski o pożyczkę do dnia 15.03.2025r. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane do momentu zmiany rozporządzenia.

Dla kogo?

Przedsiębiorcy posiadający siedzibę lub oddział na terenie województwa opolskiego, którzy w czasie wystąpienia powodzi:

  • wykonywali, lub mieli zawieszoną działalność gospodarczą na obszarze gminy lub miejscowości wskazanych w rozporządzeniu Rady Ministrów  z dnia 16 września 2024r. Poz. 1365, z późn. zm.
  • zatrudniali nie więcej niż 50 pracowników.
Na co?

Usuwanie szkód w rzeczowych aktywach trwałych lub obrotowych powstałych w wyniku powodzi.

 

Na jak długo?

Podlegająca spłacie kwota 25% kwoty udzielonej nieubezpieczonemu przedsiębiorcy pożyczki:

  • nie jest oprocentowana,
  • podlega 9-cio miesięcznej karencji,
  • maksymalny okres spłaty: 36 miesięcy.

 

Ile?

Maksymalna kwota to 200.000,00 zł.

Wysokość pożyczki jest ustalana na podstawie oszacowania szkód poniesionych przez przedsiębiorcę.

Pożyczka wykorzystana zgodnie z ustawą podlega umorzeniu:

  • w całości, w przypadku przedsiębiorcy, który przed wystąpieniem powodzi zawarł umowę ubezpieczenia przedsiębiorstwa  od następstw klęsk żywiołowych,
  • w wysokości 75% udzielonej pożyczki, w przypadku przedsiębiorcy nieubezpieczonego.

Informujemy, że dostarczenie wraz z wnioskiem wyceny rzeczoznawcy, biegłego lub ubezpieczyciela znacznie skraca czas oczekiwania na decyzję.

Koszty wykonania wyceny mogą zostać rozliczone jako koszty kwalifikowane w pożyczce.

 

Pożycza jest udzielana na wniosek poszkodowanego przez powódź przedsiębiorcy złożony w terminie 6 miesięcy od dnia wystąpienia szkody powstałej w wyniku powodzi.

Do wniosku o udzielenie pożyczki przedsiębiorca dołącza:

  • zaświadczenie wydane przez wójta gminy, burmistrza lub prezydenta miasta*, właściwego dla miejsca faktycznego wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej, potwierdzające, że w okresie wskazanym w zaświadczeniu przedsiębiorca poniósł szkodę w wyniku powodzi,
  • kopię umowy ubezpieczenia, jeżeli wnioskodawca zawarł taką umowę przed wystąpieniem powodzi,
  • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
  • umowa najmu lub inny dokument dotyczący prawa do nieruchomości,
  • inne dokumenty, jeżeli wymóg ich dołączenia wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

OSOBY DO KONTAKTU:

Anna Goczoł tel: +48 77 423 28 89, e-mail: anna.goczol@frs-cb.pl

Wioletta Gudowska- Zacharowska tel: +48 77 454 26 21, e-mail: wioletta.zacharowska@frs-cb.pl

Agata Róg – Kopczyńska tel: +48 423 28 92, e-mail: agata.kopczynska@frs-cb.pl 

ROZLICZENIE UDZIELONEJ POŻYCZKI

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE ROZLICZENIA POŻYCZKI

  1. Prosimy o rozliczenie pożyczki zgodnie z przeznaczeniem i celem wskazanym w ww. Umowie i ustawie z dnia 16 września 2011 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi (Dz. U. z 2024 r. poz. 654, 1473, 1635 i 1717
  2. Do rozliczenia przyjmowane są kserokopie faktur i rachunków wystawione na firmę Pożyczkobiorcy wpisane w arkusz rozliczeniowy pożyczki dostępny na stronie internetowej Fundacji. W przypadku dokonania płatności przelewem należy przedłożyć potwierdzenie przelewu. Płatności gotówkowe nie mogą przekraczać kwoty 15 tys. zł brutto.
  3. Przedsiębiorca zobowiązany jest do rozliczenia otrzymanej pożyczki w terminie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Zmiana tego terminu wymaga zgody Fundacji i aneksu do umowy Ewentualna prośba o wydłużenie okresu rozliczenia powinna być skierowana z odpowiednim wyprzedzeniem.

Do rozliczenia pożyczki należy przedłożyć:

  • pismo przewodnie  (wzór dostępny na dole strony),
  • wypełniony arkusz rozliczeniowy pożyczki (wzór dostępny na dole strony),
  • Faktury i rachunki waz z potwierdzeniem dokonania zapłaty.

Wypełnione dokumenty prosimy przesłać mailem na adres:  powodz2024@frs-cb.pl lub dostarczyć do Fundacji (pocztą, osobiście).

 

Program realizowany przez Ministra Rozwoju i Technologii ze środków budżetowych.

Zapraszamy do zapoznania się z informacjami dot. dostępnych form wsparcia dla przedsiębiorstw poszkodowanych w wyniku powodzi z 2024r.